Thursday, September 18, 2014

66/365 - Tábortűz (Szeptember 14.)

Múlt hét szombaton gondoltunk egyet és este lementünk a tengerpartra tábortüzet gyújtani, makkarát (finnek nemzeti eledele) sütni tűzön. Eredetileg naplementés fotókat is szerettem volna készíteni, de lekéstem a naplementét. ... Ki gondolta volna, hogy már 8 óra előtt lenyugszik a Nap, mikor pár hete még 10 óra körül volt napnyugta.


Janka kérésére az EXIF adatok: manuális módban fotózok, így a beállításokat teljes egészében magam választom ki. Itt záridő: 1/80sec, rekeszérték: f2.5 és ISO 1600.

Egy kis magyarázat hozzá: Mivel ennél magasabb érzékenységet már nem nagyon tud kezelni a gépem, így ennél feljebb nem akartam menni. ISO 3200-nál már nagyon durva a szemcsésedés. 1600-nál még elviselhető. Ez is hatalmas előrelépés a régi kompakt gépemhez képest, aminél már ISO800-nál sem voltak élvezhetőek a képeim.
Mivel az ISO-t tovább nem akartam emelni, így egy viszonylag hosszabb záridővel kellett kompenzáljam. Rendes fényviszonyok között 1/125mp-nél hosszabb záridővel nem fotózom a srácokat, a bemozdulás elkerülése végett. Itt szerencsém is volt, mert viszonylag nyugalomban voltak a fiúk. A f/2.5-ös rekesz meg kellett ahhoz, hogy mindhárman az éles tartományban legyenek.

Kiegészítésként még annyit, hogy Lightroomban erősítettem az égbolt színein.

1 comment:

  1. Nagyon pazar! Ezt milyen beállításokkal fotóztad? Meg a többinél is érdekelne :)

    ReplyDelete